גיימינג

הקשר שבין מנועי משחק והמטאוורס

מנועי משחקים הם פלטפורמות לפיתוח משחקי מחשב. הרעיון הוא שיוצרי המשחקים יתרכזו בעלילה ולא יבזבזו זמן על הקרביים של המערכת שברב המקרים די זהה. בדיוק כמו בתכנות, כבר לא באמת צריך להבין שפת מכונה אלא למצוא את אותן ספריות שמהוות את השלד והמסגרת לכל קוד עתידי. החיים הרבה יותר פשוטים בהיבט הזה.

מנועי משחקים מספקים בדיוק את המסגרת הזו ומציעים חבילות של כלים ותכונות ליצירת משחקים. כמה מתכונות הליבה שמספקים מנועי המשחקים כוללים רינדור (תהליך ההמרה האוטומטי המבוצע באמצעות מחשב על מודלים תלת-ממדיים) ,מערכת פיזיקלית לזיהוי התנגשויות, סאונד, אנימציה, בינה מלאכותית, תקשורת, סטרימינג, ניהול זיכרון, ועוד. מעטפת שלמה עבור חסכון בזמן הקמה ופיתוח.

מנועי המשחק המובילים

גיימינג הוא תחום רחב כבר עשרות שנים, אני זוכר את עצמי יושב על דיוק ניוקם 3D ודום אל תוך הלילה. בשנים האחרונות די התרחקתי מהעולם הזה כי היה לי חשוב להתקדם באפיקים אחרים בחיים. אין מה לעשות, הזמן מוגבל וצריך להשתמש בו בתבונה. מה שכן העולם הזה לא עצר ולא מראה סימני עצירה. סקטור הגיימינג צפוי להיות שווה למעלה מ-200 מיליארד דולר עד 2023 . מפתחי ומנהלי משחקים צריכים לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בכל הנוגע לבחירת פלטפורמת מנוע המשחקים כי גם פה המגוון רחב למרות כמה שחקניות מובילות בתחום.

CryEngine

נפתח במנוע חדש יחסית מבית Crytek, חברה שנרכשה על ידי אמזון. מנוע בשם Lumberyard שמבוסס על טכנולוגיית CryEngine. ניתן לפתח איתו משחקים למחשב ולקונסולות. המנוע חינמי וכולל את קוד המקור. כמו כן, מגיע עם תמיכה מובנית בשירותי הענן של אמזון AWS. ולמי שלא מכיר פריסת הענן של אמזון כוללת כמה אתרים גדולים מאוד בעולם שמספקים שרותי תקשורת ומחשוב לפי דרישה מה שמבטיח מהירות תגובה ותצורת משחק חלקה על גבי האינטרנט.

כמובן שיש גם תצורה יותר מתקדמת בתשלום אשר כוללת חבילות תוכן למפתחים, לדוגמה: ערכה ליצירת שטחי יערות וערכת חוף הכוללת מגוון פריטים של “עיר חוף אמריקאית משנות ה-50”.

Unreal Engine

אולי המנוע המוביל והמוכר ביותר בתעשייה, אחת מהסיבות היא כי הוא הכי וותיק. הושק ב1998 עם משחק Unreal כחלק מהיריבות והתחרות עם מנוע Quake. גרסתו הנוכחית (UE4) נמצאת בשימוש גלובלי של יוצרי משחקים וגרסה חמישית עתידה לצאת השנה (2021). מהמשחקים המוכרים שמבוססים על המנוע ניתן למנות את פורטנייט.

המנוע הושק בתשלום בשנים הראשונות אך בעקבות התחרות ממנועים אחרים כעת נגיש באופן חינמי. בערך. יש ציפייה עבור תמלוגים של 5% מההכנסות העתידיות של כל משחק שנוצר בפלטפורמה החל מרף הכנסות מסוים. המנוע מבוסס שפת C++ אך מספק גם גישה נוחה לאנשים ללא רקע בתכנות באמצעות קטעי קוד מוכנים מראש.

מנוע Unreal מתמחה באנימציה וגרפיקה תלת-מימדית לא רק למשחקים אלא גם בתעשיית הקולנוע.

Unity

המנוע שהוא המתחרה הגדול ביותר של Unreal ועוד אחד המנועים הנפוצים ביותר כרגע. בטח בישראל. הושק ב2005 על מנת להנגיש את פיתוח המשחקים לקהל הרחב. המנוע הושק בשנת 2005 עם חזון להנגיש את עולם פיתוח המשחקים לציבור הרחב וממשיך להתעדכן באופן שוטף ותדיר מעת לעת. משחק מוכר שמתבסס על יוניטי הוא Call Of Duty.

המנוע חינמי ומאפשר תכנות ויזואלי, כלומר ללא ידע בתכנות בדיוק כמו Unreal. אחד היתרונות שלו הוא קלות הההתמצאות והשימוש, חנות התכנים וההרחבות עם המגוון הרחב ביותר בתעשייה. המנוע הוא המועדף ביותר על יוצרי משחקים קטנים\עצמאיים מאחר ומספק ממשק למובייל על גבי IOS ו-Android.

GODOT

מנוע נפוץ וחינמי נוסף הוא גודוט, מנוע שהושק בסוף 2014, והבשורה הגדולה שהביא הוא האפשרות ליצור משחקים באמצעות אינטואיציה וגרפיקה בעיקר. מיועד בעיקר ליוצרים עצמאיים, וגרפיקאים שקוד לא זורם בעורקם. הפלטפורמה מיועדת עבור מחשבים ומובייל.

מדובר במנוע יחסית צעיר שאין באמתחתו משחקים שוברי קופות ואולי גם פחות עוצמתי מהמתחרים בקטגוריה אך בעל גמישות גדולה מאוד עם קהילה גדולה (קוד פתוח) שמשדרגת ומפתחת אותו כל הזמן. גודוט הוא בעצם הלינוקס או האנדרואיד של מנועי המשחקים, כך שלא ניתן להתעלם ממנו.

מנועי משחק והמטאוורס

למי שקצת עוקב חברות ופלטפורמות המשחקים שוברות שיאים בכל מה שקשור לשווי שוק ומספרי משתתפים. בייחוד לאחר ההכרזה של "מטא". קבוצות מעטות בקיאות במטאוורס כמו גיימרים כי הם כבר שם. הם משתמשים באווטארים, חוצים פלטפורמות משחק ויוצרים אינטראקציות בתוך העולם הווירטואלי.

מנועי המשחק כבר לא מספקים רק מנועי גרפיקה למשחקים אלא מנועים ליצירת עולמות אינטראקטיביים. כל היסודות עליהם ניתן לבנות את המטאוורס כבר בידיהם. הכלים הללו הפכו לנוחים, נגישים ונפוצים יותר. תוסיפו לזה את השיפור ההולך וגובר בכוח עיבוד ותשתיות תקשורת ומקבלים חוויה אינטראקטיבית אותנטית בזמן אמת.

גיימיניג מייצר המון כסף וגיימרים שמחים להשקיע באירועים וירטואליים וליצור אינטראקציה עם מותגים בדרכים ייחודיות וכחלק מהזהות הווירטואלית שלהם. Roblox מאפשרת לאנשים ליצור עולמות ומשחקים משלהם בתוך המטאוורס הרחב שלה. מותגי על כמו נייקי מקימים מתחמים משלהם בכדי למשוך את האווטארים. בפורטנייט אנשים מתקבצים בכדי לראות הופעות מוזיקה.

מנועי המשחק יספקו את היסודות לבניית המטאוורס וגם את המעבר שבין המציאות לעולם המקביל. לא רחוק היום שבו אחת מחברות העל כמו מטא, אמזון, גוגל או מייקרוסופט יאמצו (בהשתלטות עוינת) את אחת מהחברות הללו כדי להוביל במירוץ להגשמת החזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן